tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



18 maja 2020

Mieszkańcy łąki

Drodzy Rodzice,
Kochane Myszorki!

Witam Was serdecznie po weekendzie. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i macie dużo energii do dalszej nauki. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o łące i jej mieszkańcach.



*******************************************************
Spójrzcie na poniższy obrazek, który przedstawia łąkę. Opiszcie Rodzicom jakie zwierzątka widzicie.



Drogie Dzieci na łące tak jak i w lesie czy w afrykańskiej dżungli mieszkają i żyją pewne charakterystyczne zwierzęta a oto kilka z nich. Spróbujcie je opisać oraz powiedzcie, które z nich podoba Wam się najbardziej i dlaczego?








 
*******************************************************

Zabawa ruchowa Ślimak. 
Dzieci recytują rymowankę i rysują za Rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu, na plecach Rodzica.
 Ślimak, ślimak, wystaw rogi,
 dam ci sera na pierogi.
 Jak nie sera, to kapusty– od kapusty będziesz tłusty


******************************************************

Wysłuchajcie teraz opowiadania czytanego przez Rodzica pod tytułem ,, Mieszkańcy łąki" i odpowiedzcie na poniższe pytania.

 Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy. Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek. Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. Może nawet będzie jakieś gniazdko. A w gniazdku jajeczka – dodała Ada. Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani.Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa. Konik polny! – zauważyła Kasia. Ale wysoko skacze! A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej. Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani. Czerwony. I ma czarne kropeczki. A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś. Co to jest kopter? zdziwił się Olek. Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła. O! Lecą następne! – zawołał Piotruś. Proszę pani, a tu są dziury!Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele. Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie? Pająk – powiedziała Zosia. A ja myślę, że smok.Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni. To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała.Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek, trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli.
Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków.Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki:Motylek Usiadł w maju na kwiatku motylek.Tupnął nóżką, a z kwiatka spadł pyłek.Machnął łapką i z kwiatka spadł płatek.Ach, nabroił ten motyl gagatek!Teraz fruwa i leczy rabatki.I udaje, że skrzydła to płatki.Chciała zerwać kwiatuszek Agatka.Teraz wącha motylka,nie kwiatka


 

 Pytania do wysłuchanego tekstu:

 
- Dokąd dzieci wybrały się na spacer? 

Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące? 
Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
 Gdzie mieszkają myszy polne? 
O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?

******************************************************

 Teraz zapraszam Was na filmik za pomocą którego będziecie mogli rozwiązać zagadki o mieszkańcach łąki.


 https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

*******************************************************

Karty pracy dla chętnych dzieci:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz