Drodzy Rodzice,
Kochane Myszorki!
Witam Was serdecznie po weekendzie. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i macie dużo energii do dalszej nauki. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o łące i jej mieszkańcach.
*******************************************************
Spójrzcie na poniższy obrazek, który przedstawia łąkę. Opiszcie Rodzicom jakie zwierzątka widzicie.
Drogie Dzieci na łące tak jak i w lesie czy w afrykańskiej dżungli mieszkają i żyją pewne charakterystyczne zwierzęta a oto kilka z nich. Spróbujcie je opisać oraz powiedzcie, które z nich podoba Wam się najbardziej i dlaczego?
*******************************************************
Zabawa ruchowa Ślimak.
Dzieci recytują rymowankę i rysują za Rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu, na plecach Rodzica.
Ślimak, ślimak, wystaw rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera, to kapusty– od kapusty będziesz tłusty
******************************************************
Wysłuchajcie teraz opowiadania czytanego przez Rodzica pod tytułem ,, Mieszkańcy łąki" i odpowiedzcie na poniższe pytania.
Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy.– Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek.– Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. – Może nawet będzie jakieś gniazdko.– A w gniazdku jajeczka – dodała Ada.– Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani.Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa.– Konik polny! – zauważyła Kasia.– Ale wysoko skacze!– A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej.– Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani.– Czerwony.– I ma czarne kropeczki.– A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś.– Co to jest kopter? – zdziwił się Olek.– Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła.– O! Lecą następne! – zawołał Piotruś.– Proszę pani, a tu są dziury!Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele.– Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie?– Pająk – powiedziała Zosia.– A ja myślę, że smok.Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni.– To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała.Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek, trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli.
Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków.Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki:Motylek Usiadł w maju na kwiatku motylek.Tupnął nóżką, a z kwiatka spadł pyłek.Machnął łapką i z kwiatka spadł płatek.Ach, nabroił ten motyl gagatek!Teraz fruwa i leczy rabatki.I udaje, że skrzydła to płatki.Chciała zerwać kwiatuszek Agatka.Teraz wącha motylka,nie kwiatka
Pytania do wysłuchanego tekstu:
- Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
−Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
−Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
−Gdzie mieszkają myszy polne?
−O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?
******************************************************
Teraz zapraszam Was na filmik za pomocą którego będziecie mogli rozwiązać zagadki o mieszkańcach łąki.
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4
*******************************************************
Karty pracy dla chętnych dzieci:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz