tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



22 maja 2020

Jak tu pięknie i wesoło...

Drodzy Rodzice,
Kochane Myszorki!


Dzisiejsze zajęcia to czas na podsumowanie wiadomości o łące oraz jej mieszkańcach.

Na początek zadanie dla spostrzegawczych. Popatrzcie na poniższe obrazki i wskażcie różnice między nimi.




*********************************************************

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej - Tęczowa łąka.
Lśni jak tęcza – łąka w maju. 
Kolorów tu tyle! 
Na stokrotkach, mleczach, 
makach siadają motyle. 
Z norki właśnie wyszła myszka, 
a za nią jej dzieci. 
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci. 
Pszczółka bawi się w kolory -czerwonego szuka. 
Gdzieś na samym skraju łąki, 
dzięcioł w drzewo stuka.
 Konik polny już się zmęczył 
i gra coraz ciszej. 
A do taktu, na rumianku 
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony. 
W łapkach przyniósł słodki nektar 
dla swej przyszłej żony. 
A spod liścia, po łodydze 
wspięła się dżdżownica
 i rozgląda się po łące,i wszystkim zachwyca!


Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.  

Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura? 
Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?

******************************************************
Drogie dzieci popatrzcie na poniższe obrazki, powiedzcie Rodzicom, gdzie możemy spotkać poniższe zwierzęta i nazwijcie je. 







Oczywiście, że powyższe zwierzęta możemy spotkać na łące.


*******************************************************

Zabawa ruchowa - Motyle
Potrzebne będą przeszkody do ustawienia (np. krzesło, pudełko).Dzieci naśladują motyle i latają nad łąką, omijając ustawione przez Rodzica przeszkody. Na sygnał  (np. klaśnięcie) motyle przykucają.

**********************************************************************

 Zachęcam dzieci do rozwiązania dodatkowych kart pracy









 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz