Kochane Myszorki!
Dzisiejsze zajęcia to czas na podsumowanie wiadomości o łące oraz jej mieszkańcach.
Na początek zadanie dla spostrzegawczych. Popatrzcie na poniższe obrazki i wskażcie różnice między nimi.
*********************************************************
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej - Tęczowa łąka.
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach,
makach siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory -czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,i wszystkim zachwyca!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
−Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
−Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
−Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?
******************************************************
Drogie dzieci popatrzcie na poniższe obrazki, powiedzcie Rodzicom, gdzie możemy spotkać poniższe zwierzęta i nazwijcie je.
Oczywiście, że powyższe zwierzęta możemy spotkać na łące.
*******************************************************
Zabawa ruchowa - Motyle
Potrzebne będą przeszkody do ustawienia (np. krzesło, pudełko).Dzieci naśladują motyle i latają nad łąką, omijając ustawione przez Rodzica przeszkody. Na sygnał (np. klaśnięcie) motyle przykucają.
**********************************************************************
Zachęcam dzieci do rozwiązania dodatkowych kart pracy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz