tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



12 maja 2020

Jesteśmy uprzejmi wobec innych

Drodzy Rodzice,
Kochane Myszorki!

Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o tym, że trzeba pomagać i być uprzejmym dla innych ludzi a słowa przepraszam, dziękuję i proszę to słowa magiczne i każdy z Was powinien używać ich jak najczęściej, aby być przedszkolakami na medal!



Zacznijmy od rozruszania naszych kosteczek czyli od gimnastyki!

https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR39bJYEon4e03cXyyr0_4kT9vGH48cMnnRuLEincJZTzyI-RlPNFCKf3Ug


******************************************************

Kochane Dzieci popatrzcie na poniższe obrazki i opowiedzcie Rodzicom co na nich widzicie oraz które zachowanie dzieci jest poprawne.




Wszystkie Myszorki doskonale wiedzą jak należy zachowywać się względem innym. W przedszkolu wspólnie się bawimy i nie wyrywamy sobie zabawek. Nikt z nas nie jest idealny i każdemu zdarza się popełniać błędy. To nic złego jednak pamiętać trzeba, żeby zawsze przeprosić za swoje złe zachowanie czy to kolegów z przedszkola, Panie czy Rodziców, ponieważ nikt z nas nie chce, aby komuś było przykro z naszej winy. Mam też nadzieję, że w tym trudnym dla Nas wszystkim czasie pomagacie Waszym rodzicom w codziennych i domowych obowiązkach.

Dlatego bardzo Was zapraszam do wysłuchania piosenki o trzech magicznych słowach: dziękuję, proszę i przepraszam.

https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM


1. Dziękuję, przepraszam i proszę Trzy słówka za małe trzy grosze. I grzeczny królewicz i grzeczna królewna Znają te słowa na pewno. 2.Trzy słówka za małe trzy grosze Dziękuję, przepraszam i proszę. To przecież niewiele kosztuje Gdy powiesz uprzejmie dziękuję Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno Nawet gdy jesteś królewną. 3.Trzy słówka za małe trzy grosze Dziękuję, przepraszam i proszę.


******************************************************
Eksperymenty i zabawy badawcze

Zabawa badawcza Co jest słodkie, a co słone?
Potrzebne będą dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier. 
Dzieci wsypują produkty do kolejnych szklanek i mieszają je łyżeczkami. Rodzic pyta o to, dlaczego ich zdaniem cukier i sól zniknęły. Dzieci próbują powstałych roztworów, określając ich smak. 

• Zabawa Kto tu mieszka? 
Potrzebna nam będzie ziemia z ogrodu. 
Rodzic pokazuje dzieciom przyniesiony worek lub naczynie  i pyta, co się w nim znajduje. Po odpowiedzi zadaje kolejne pytanie: Jakie zwierzęta mieszkają w ziemi? 

• Zabawa badawcza Powietrze jest bardzo ważne. 
Potrzebujemy dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka. 
Rodzic stawia świeczki na talerzykach i podpala ich knoty. Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dziećmi obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dzieci mogą podać swoje wnioski. Rodzic może wytłumaczyć, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej. 

• Zabawa językowa Jaki jest ogień? 
Potrzebujemy świeczkę, zapałki/zapalniczka. 
Rodzic podpala knot świeczki i stawia ją w bezpiecznej odległości od dzieci. Zadaje pytanie: Jaki jest ogień? Słucha wypowiedzi dzieci.

*****************************************************

Praca plastyczna Kwiatek. 
Dla każdego dziecka: kartka, kredki. 
Rodzic prosi, aby dzieci narysowały kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty). Przypomina również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczania prezentu.

Dzieci mogą pokolorować również poniższe kolorowanki lub wykonać pracę plastyczną









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz