Kochane Myszorki!
Doskonale wiecie już jakie zwierzęta i owady możemy spotkać na łące. Dzisiaj dowiemy się jakiego rodzaju rosną tam kwiatki.
******************************************************
Zabawa matematyczna - Maki, kaczeńce, niezapominajki.
Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego
Rodzic rozsypuje kolorowe kwiaty na dywanie – łące. Dzieci postępują zgodnie z poleceniami
• segregują kwiaty ze względu na kolor,
• układają rytm z kwiatów np.czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...
• układają dowolne rytmy.
*******************************************************
Drogie dzieci popatrzcie na poniższe obrazki, które przedstawiają kwiatki występujące na łące. Postarajcie się opisać każdego z nich, jaki mają kolor czy są duże a może małe? Który wam się najbardziej podoba i dlaczego?
******************************************************
Zapraszam Was teraz serdecznie do zobaczenia poniższego filmiku o roślinach łąk.
******************************************************
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej - Majowa łąka.
Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Majowa łąka,pachnąca łąka;
Tu widać myszkę,
słychać skowronka...
Za, zo, ze, zu, zyto majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zyto majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zyto majowe dni!
Bąk bzyczy głośno,trzmiela szukając.
A wokół brzozy wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zyto majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zyto majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zyto majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zyto majowe dni.
*********************************************************************
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz