tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



20 maja 2020

Co dzieję się na łące?

Drodzy Rodzice,
Kochane Myszorki!

Dzisiaj zaczynamy od zagadek. Drodzy Rodzice przeczytajcie proszę dzieciom poniższe zagadki a Wy dzieci spróbujcie odgadnąć o jakim zwierzątku mieszkającym na łące jest mowa.


W czerwonych butach po łące chodzę
Czasem przystanę na jednej nodze
Łypnę okiem, przekrzywię głowę
Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

Tu cytrynek, tam paź królowej
Wszędzie piękne, kolorowe
Lekko unoszą się nad łąką
Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba)

W kropki mam spódnicę,
chętnie zjadam mszyce. (biedronka)

Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,
Skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)


Ma żółte i czarne paseczki,
lata nad łąką i głośno bzyczy
kiedy grzeje słonko. (pszczoła) 


Zachęcam również do odgadnięcia zagadek na podstawie obrazków. Drodzy Rodzice zakryjcie ręką obrazki tak aby dzieci ich nie widziały, przeczytajcie zagadki a kiedy dzieci odgadną w ramach sprawdzenia czy ich odpowiedź jest poprawna odkryjcie obrazki.








***********************************************************************************

Zabawa z pokazywaniem -  Lata mucha. 
Rodzic recytuje rymowankę, a dzieci głaszczą części ciała wymienione w rymowance:
 Lata mucha koło ucha,
 lata bąk koło rąk, 
lecą ważki koło paszki, 
lata pszczoła koło czoła, 
lata mucha koło brzucha, 
lecą muszki koło nóżki, 
biegną mrówki koło główki, 
pełznie gąsienniczka koło policzka.


***************************************************************************************************************

 
Praca plastyczna Owady na łące. 
Dzieci wyrabiają plastelinę w dłoniach, nadając jej plastyczną formę. Wykonują podobiznę owada mieszkającego na łące: motyla, pszczołę, osę, mrówkę, bąka, żuka, muchę


*************************************************************************************************************

Bardzo proszę o wykonanie karty pracy nr 16.

 
Dzieci:
opisują, co widzą na obrazku, 
liczą zwierzęta na obrazku: pszczoły, motyle, żaby i bociany, 
 rysują w ramce odpowiednią liczbę kropek przy obrazkach tych zwierząt, 
opisują wygląd wianka na pierwszym rysunku, 
szukają takiego samego wśród pozostałych.


*****************************************************************************************************************

Zachęcam również do wykonania prac plastycznych oraz dodatkowych kart pracy:







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz