Drodzy Rodzice,
Kochane Myszorki!
Przypominam Wam, że w tym tygodniu rozmawiamy o łące i jej mieszkańcach. Na wczorajszych zajęciach poznaliście zwierzęta i owady, które możemy spotkać podczas spaceru po łące. Dzisiaj naszym bohaterem będzie biedronka.
******************************************************
Zacznijmy od ćwiczeń logopedycznych. Potrzebne wam będzie lusterko, aby w nim obserwować pracę waszej buzi i języka.
- Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana,ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.
• Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry
.• Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.
• Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.
• Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.
• Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.
*******************************************************
Drogie dzieci popatrzcie na zdjęcie poniżej, powiedzcie jaki to owad i opiszcie jak on wygląda.
Ciekawostki o biedronce...
Najczęściej spotykanym gatunkiem jest jaskrawoczerwony, 7-punktowa
biedronka. Ale czy wiesz, że w Wielkiej Brytanii jest 46 rodzajów
biedronek? Nie wszystkie z nich są jednak czerwone i plamiste –
występują również w kolorach pomarańczowym, żółtym, brązowym i czarnym.
Niektóre mają nawet paski zamiast plam. Średnia długość życia biedronki wynosi od 2 do 3 lat.Powszechnym mitem o biedronkach jest to, że liczba kropek na grzbiecie
mówi o ich wieku. Nie jest to prawda, jednak czasami dzięki temu można określić
gatunek biedronki.
******************************************************
Ćwiczenia oddechowe - Spokojnie oddychamy na łące.
Potrzebna będzie mała (lekka) książka dla każdego dziecka. Rodzic prosi dziecko, aby położyło się na plecach i wyobraziło sobie, że znajduje się na łące. Rodzic proponuje dziecku, że nauczy się spokojnie oddychać. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.
*******************************************************
Zapraszam Was teraz na wysłuchanie piosenki o biedronce. Zachęcam Was również do wystukiwania rytmu wraz z Rodzicem. Możecie klaskać w dłonie lub uderzać w kolanka a może stworzycie wspólnie z Rodzicami kuchenną orkiestrę?
https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE
1. Zobaczyła raz biedronka,
Czerwonego muchomorka,
Co kapelusz miał w kropeczki,
Tak jak wszystkie biedroneczki.
Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
Kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)
2. Miał muchomor kropki białe,
Okrąglutkie i wspaniałe,
Więc biedronka je zabrała
I się sama w nie ubrała.
Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
Kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)
3. Kropki stracił pan muchomor
I ze złości tupnął nogą,
Jednak nic to nie zmieniło,
Bo biedronki już nie było.
Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
Kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)
******************************************************
Ćwiczenia oddechowe - Kropki biedronki.
Potrzebne nam będzie: kontur biedronki (bez kropek), siedem czarnych kropek (kół), słomka.Rodzic kładzie przed dzieckiem sylwetę biedronki i prosi, aby za pomocą słomki przeniosło kropki/koła na jej sylwetę.
*******************************************************
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz