Kochane Myszorki!
Witam
Wszystkich po weekendzie. W tym tygodniu nadal rozmawiać będziemy o lecie i
wakacjach. Zacznijmy dziś od wysłuchania wiersza.
Słuchanie
wiersza A. Widzowskiej Wakacje.
Kiedy nam
buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w
książce:
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
******************************************************************
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język
przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w
życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże
(dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody)
i takie szerokie (dzieci przesuwają
język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył
do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do
dolnych zębów). Zobaczył wśród nich
pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci
wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język
na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową
(dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
***************************************************
Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej
Śmietankowe, owocowe...
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać... (lody)
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać... (lody)
**************************************************
Lody, ich rodzaje i smaki…
Drodzy Rodzice pokażcie dzieciom zdjęcia różnych lodów, porozmawiajcie o ich smakach, o tym jakie są Wasze ulubione lody. Porozmawiajcie też o tym, że dawno temu były tylko podstawowe smaki lodów a obecnie tak naprawdę można spotkać setki smaków. Mogą być one w kubeczku, na patyku, w wafelku itp.
Drodzy Rodzice pokażcie dzieciom zdjęcia różnych lodów, porozmawiajcie o ich smakach, o tym jakie są Wasze ulubione lody. Porozmawiajcie też o tym, że dawno temu były tylko podstawowe smaki lodów a obecnie tak naprawdę można spotkać setki smaków. Mogą być one w kubeczku, na patyku, w wafelku itp.
Rodzaje lodów:
- lody mleczne / śmietankowe - składają się z mleka,
śmietanki, jajek, tłuszczu, cukru oraz składników aromatycznych;
- lody mleczno-owocowe - zawierają zwykle mleko zagęszczone lub w proszku, jajka, cukier oraz dodatki decydujące o ich smaku;
- lody sorbety – lody składające się głównie z owoców lub wody i owoców;
- lody wodne - wykonane na bazie wody, beztłuszczowe, głównie o smakach owocowych;
- lody jogurtowe - są wytwarzane na bazie jogurtu, zawierają więc żywe kultury bakterii, mleko oraz wybrane dodatki np. mus owocowy;
- lody włoski - wytwarzane za pomocą automatów, charakteryzują się puszystą, kremową konsystencją, co zawdzięczają dużej ilości powietrza. Podstawowym ich składnikiem jest gotowa mieszanka w proszku;
- lody tajskie - deser lodowy powstający poprzez zmieszanie i rozdrobnienie bazy mlecznej, sorbetowej lub kokosowej wraz z różnymi składnikami;
- lody amerykańskie - zwane świderkami są przygotowywane przez automaty, na bazie specjalnie przygotowanych sproszkowanych koncentratów;
- ciepłe lody - to deser składający się w głównej mierze ze słodkiej pianki, wafelka i dodatków w postaci polew lub posypek.
- lody mleczno-owocowe - zawierają zwykle mleko zagęszczone lub w proszku, jajka, cukier oraz dodatki decydujące o ich smaku;
- lody sorbety – lody składające się głównie z owoców lub wody i owoców;
- lody wodne - wykonane na bazie wody, beztłuszczowe, głównie o smakach owocowych;
- lody jogurtowe - są wytwarzane na bazie jogurtu, zawierają więc żywe kultury bakterii, mleko oraz wybrane dodatki np. mus owocowy;
- lody włoski - wytwarzane za pomocą automatów, charakteryzują się puszystą, kremową konsystencją, co zawdzięczają dużej ilości powietrza. Podstawowym ich składnikiem jest gotowa mieszanka w proszku;
- lody tajskie - deser lodowy powstający poprzez zmieszanie i rozdrobnienie bazy mlecznej, sorbetowej lub kokosowej wraz z różnymi składnikami;
- lody amerykańskie - zwane świderkami są przygotowywane przez automaty, na bazie specjalnie przygotowanych sproszkowanych koncentratów;
- ciepłe lody - to deser składający się w głównej mierze ze słodkiej pianki, wafelka i dodatków w postaci polew lub posypek.
Ciepłe lody
Lody tajskie
Lody włoskie
Lody świderki
Sorbet owocowy
*************************************************
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Łyżka do nakładania lodów, foremki, piasek. Rodzic
organizuje przy piaskownicy lodziarnię. Dzieci za pomocą łyżki do lodów
nakładają tyle kulek piasku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podają ulubione
smaki lodów.
***************************************************
Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne / kuleczki / pomponiki, pęseta
gastronomiczna lub szczypce kuchenne, kostka do gry, kubeczek.
Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do swojego kubeczka, za pomocą pęsety lub szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Zabawę powtórzyć kilka razy.
Zamiast wacików czy pomponików można też użyć plastikowych
nakrętek
*************************************************
Praca plastyczna – lody – technika dowolna. Poniżej
przykładowe prace. Wrzucam też kolorowanki z lodami oraz dodatkowe karty pracy
dla chętnych.
A może zamiast pracy plastycznej zrobicie wspólnie z Rodzicami domowe lody lub sorbet owocowy? Udanej zabawy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz