Kochane Myszorki!
Zaczynamy ostatni tydzień roku przedszkolnego i odliczamy dni do wakacji. Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od wiersza B. Formy pt.; ,,Co zabieram na wakacje"
1.
Jadę nad morze
zabieram łopatkę,
wiaderko i koniecznie
z dużym daszkiem czapkę.
Jak będę w górach
z laską i plecakiem
razem z rodzicami
pójdę górskim szlakiem.
Jadę nad jeziora,
sprzęt zabieram cały:
ponton, płetwy, wiosła
oraz okulary.
zabieram łopatkę,
wiaderko i koniecznie
z dużym daszkiem czapkę.
Jak będę w górach
z laską i plecakiem
razem z rodzicami
pójdę górskim szlakiem.
Jadę nad jeziora,
sprzęt zabieram cały:
ponton, płetwy, wiosła
oraz okulary.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza:
- Co możemy zabrać na wakacje nad morzem?
- Co możemy robić podczas wakacji w górach?
- Gdzie możemy spędzić wakacje biorąc ze sobą ponton, płetwy, wiosła oraz okulary?
2. Zapraszam Was do wysłuchania oraz nauki poniższej piosenki
Tekst:
Lato w internecie ogłoszenie dało,kto chce się z nim spotkać, ten ma czasu mało.
Trzeba wyjąć rzeczy, które w szafie spały,
na tę ważną chwilę cały rok czekały.
Ref.: Plecak, torba czy walizka ,
bez nich w podróż nie wyruszysz,
choć dźwiganie nie jest miłe smak przygody
wszystkich kusi. (2x)
Wielkim pakowaniem żyje każda chata,
wszyscy chcą wyjechać na spotkanie lata,
wyruszyć w nieznane, stare kąty zbadać,
odwiedzić rodzinę, uściskać, pogadać.
3. Pokoloruj według liczb
1 - żólty
2 - czerwony
3 - zielony
4 - jasno zielony
5 - niebieski
6 - różowy
7 - czarny
1 - niebieski
2- czerwony
3- zielony
4 - żólty
5 - brązowy
4.Wakacyjne memory do druku
5. Pokoloruj lub wskaż rzeczy, które zabieramy na plaże
6. Wakacyjne puzzle
5. Pokoloruj lub wskaż rzeczy, które zabieramy na plaże
6. Wakacyjne puzzle
7. Zabawa ortofoniczna - Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale. Dzieci naśladują głos fal - szuuuuuu, szuuuuuu...., równocześnie rysują w powietrzu fale. Małe fale - szumią cicho. Dzieci cicho naśladują szum fal. Duże fale - szumią głośno. - Wszyscy wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy pływanie żabką. Teraz przenosimy się w góry. Zdobywamy szczyty gór - dzieci miarowo oddychają, wykonują ciężkie kroki. - W górach można spotkać echo. - dzieci naśladują sylaby wypowiadane przez rodzica. 8. Przykłady prac plastycznych | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz