Kochane Myszorki!
Zaczynamy ostatni tydzień roku przedszkolnego i odliczamy dni do wakacji. Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od wiersza B. Formy pt.; ,,Co zabieram na wakacje"
1.
Jadę nad morze
zabieram łopatkę,
wiaderko i koniecznie
z dużym daszkiem czapkę.
Jak będę w górach
z laską i plecakiem
razem z rodzicami
pójdę górskim szlakiem.
Jadę nad jeziora,
sprzęt zabieram cały:
ponton, płetwy, wiosła
oraz okulary.
zabieram łopatkę,
wiaderko i koniecznie
z dużym daszkiem czapkę.
Jak będę w górach
z laską i plecakiem
razem z rodzicami
pójdę górskim szlakiem.
Jadę nad jeziora,
sprzęt zabieram cały:
ponton, płetwy, wiosła
oraz okulary.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza:
- Co możemy zabrać na wakacje nad morzem?
- Co możemy robić podczas wakacji w górach?
- Gdzie możemy spędzić wakacje biorąc ze sobą ponton, płetwy, wiosła oraz okulary?
2. Zapraszam Was do wysłuchania oraz nauki poniższej piosenki
Tekst:
Lato w internecie ogłoszenie dało,kto chce się z nim spotkać, ten ma czasu mało.
Trzeba wyjąć rzeczy, które w szafie spały,
na tę ważną chwilę cały rok czekały.
Ref.: Plecak, torba czy walizka ,
bez nich w podróż nie wyruszysz,
choć dźwiganie nie jest miłe smak przygody
wszystkich kusi. (2x)
Wielkim pakowaniem żyje każda chata,
wszyscy chcą wyjechać na spotkanie lata,
wyruszyć w nieznane, stare kąty zbadać,
odwiedzić rodzinę, uściskać, pogadać.
3. Pokoloruj według liczb
1 - żólty
2 - czerwony
3 - zielony
4 - jasno zielony
5 - niebieski
6 - różowy
7 - czarny
1 - niebieski
2- czerwony
3- zielony
4 - żólty
5 - brązowy
4.Wakacyjne memory do druku
5. Pokoloruj lub wskaż rzeczy, które zabieramy na plaże
6. Wakacyjne puzzle
5. Pokoloruj lub wskaż rzeczy, które zabieramy na plaże
6. Wakacyjne puzzle
| 7. Zabawa ortofoniczna - Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale. Dzieci naśladują głos fal - szuuuuuu, szuuuuuu...., równocześnie rysują w powietrzu fale. Małe fale - szumią cicho. Dzieci cicho naśladują szum fal. Duże fale - szumią głośno. - Wszyscy wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy pływanie żabką. Teraz przenosimy się w góry. Zdobywamy szczyty gór - dzieci miarowo oddychają, wykonują ciężkie kroki. - W górach można spotkać echo. - dzieci naśladują sylaby wypowiadane przez rodzica. 8. Przykłady prac plastycznych | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||








Brak komentarzy:
Prześlij komentarz