tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



20 kwietnia 2020

Zwierzęta na wsi

Dzień dobry Drodzy Rodzice,
Dzień dobry Kochane Myszorki!


Bardzo serdecznie i cieplutko witam Was po weekendzie. Mam nadzieję, że macie nową energię i zapał do pracy. Pamiętacie o czym rozmawialiśmy tydzień temu? Jakie znacie zwierzęta żyjące w Afryce? Czy wiecie jak nazywa się zwierzątko z długą szyją? W tym tygodniu przeniesiemy z afrykańskiej dżungli na nasze wiejskie podwórko. Myślicie, że na wsi możemy spotkać słonie oraz zebry? Oczywiście, że nie!!! Zapraszam Was na wycieczkę po wiejskim podwórku.


******************************************************

Spójrzcie na obrazki znajdujące się poniżej i opowiedzcie Rodzicom o zwierzątkach jakie tam widzicie:




******************************************************

Teraz chciałabym Was zaprosić na krótki filmik na którym zobaczycie, ale także usłyszycie wiejskie zwierzęta.

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&fbclid=IwAR1mu_5_G4-jbYjxFl87GKgfx8RwfTjxv2Q72rNzv_qGMud_-grJ7w4CJ-Q

******************************************************

Drodzy Rodzice bardzo proszę przeczytajcie dzieciom opowiadanie pt.,, Nauka pływania" - A. Widzowskiej i zadajcie dzieciom pytania dotyczące tekstu, które znajdują się pod opowiadaniem.

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury.
Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.
– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś.
– A dlaczego nie przyszły świnki?
– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.
– A konie i krowy?
– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.
– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.
– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.
– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.
– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć... – szepnął kurczak.
– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.
– Chciałbym, ale... kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.
– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy.
– Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.
– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.
Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.
– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami.
– A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!
– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.
– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.
– Ale ja się boję...
– Nie bądź tchórzem.
– Dajmy mu spokój – powiedział pies.
– Ma prawo się bać.
– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia.
– Niech kurczak stoi i patrzy.
– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.
Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:
– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?
– Tak...
– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?
– Nie...
– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?
– Bałbym się.
– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.
– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.
– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.


Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:
- Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?

Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?
Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?
Jak oceniacie zachowanie kaczorka?
Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?
Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

******************************************************

Ćwiczenia pamięci - Zwierzęce memory 

Zachęcam do wydruku razy dwa poniższego obrazka i porozcinanie kart. Mogą Państwo pobawić się z dziećmi w memory  a przy okazji w zabawę dźwiękonaśladowczą - Jakie odgłosy wydają zwierzęta wiejskie? Memory rozwija pamięć dziecka oraz dostarcza im dużo pozytywnych wrażeń.


******************************************************

Ćwiczenia konstrukcyjne - Budowanie z klocków zagród dla zwierząt.

(Potrzebne będą – klocki i figurki zwierząt – figurki można zastąpić pluszakami, obrazkami wydrukowanymi z Internetu czy też narysowanymi lub wyciętymi z gazet)

Dzieci budują zagrody dla zwierząt i umieszczają w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określają wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody. Rodzic podaje nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.

******************************************************

Bardzo proszę o wykonanie karty pracy nr 12. Dzieci nazywają zwierzęta na podstawie ogonów, kolorują rysunki zwierząt, naśladują ich odgłosy oraz nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciu. Poniżej wklejam linka dla osób, które nie odebrały kart pracy.



*****************************************************
Zachęcam również do wykonania dodatkowych kart pracy, pokolorowania obrazków lub wykonania prac plastycznych.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz