tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



03 kwietnia 2020

Powtarzamy wiadomości o mieszkańcach lasu



Drogie Dzieci!


Dzisiaj piątek czyli ostatni dzień tygodnia przed weekendem. Dzisiejszy dzień poświęcimy na powtórzenie wiadomości z całego tygodnia. W tym tygodniu uczyliśmy się o mieszkańcach lasu. Mam nadzieję, że zapamiętacie jakie zwierzęta w nim mieszkają a kiedy obecna sytuacja się unormuje pójdziecie z rodzicami na spacer a wtedy może sami spotkacie jakieś zwierzątko? Pamiętajcie jednak, że w lesie należy zachowywać się cicho, aby nie spłoszyć zwierząt!


1) Na początek proponuję Wam opowiadanie o wiewiórce, która miała najlepszy i najpiękniejszy ogon na świecie:

Była sobie mała wiewiórka z bardzo ładnym ogonem. Wiewiórka była dumna ze swego ogona. Myślała, że jej ogon jest najlepszy ze wszystkich ogonów na całym świecie. Jednego dnia mała wiewiórka zobaczyła świnkę ze śmiesznym ogonkiem.– Jak się masz? – zapytała mała wiewiórka. – Patrz na mój piękny ogon. To jest najlepszy ogon na świecie.– Może tak jest, jak mówisz – powiedziała świnka. – Ale ja wolę swój ogonek. Mała wiewiórka poszła dalej. Zobaczyła w stawie zieloną żabę. Żaba nie miała ogona zupełnie.– Dzień dobry! – powiedziała mała wiewiórka. – Patrz na mój piękny ogon. To jest najlepszy ogon na świecie.– Tak jest, jak mówisz – powiedziała żaba – ale ja nie chcę mieć ogona. I wskoczyła do stawu. Potem mała wiewiórka poszła na łąkę. Tam siedział miły, brązowy zajączek z ogonkiem jak mała biała piłeczka.– Dzień dobry! – powiedziała mała wiewiórka. – Patrz na mój ogon. To jest najlepszy ogon na świecie.– To prawda, co mówisz – powiedział brązowy, ładny zajączek. – Ale mój ogon mi wystarcza. I skrył się w trawie. Mała wiewiórka poszła do parku. Tu zobaczyła pawia. Paw spacerował tam i z powrotem po trawie.– O, jaki piękny ogon! – pomyślała wiewiórka. – Paw ma najlepszy ogon na świecie. Mała wiewiórka pobiegła do domu, do swojej matki, i powiedziała:– Paw ma piękny ogon. To jest najlepszy ogon na świecie.– Piękne ogony nie są najlepszymi ogonami na świecie – powiedziała matka wiewiórki. – Idź teraz spać. Wtedy zobaczysz, jaki masz dobry ogonek. Mała wiewiórka poszła spać. Przykryła się ogonkiem i pomyślała:– Jak mi ciepło! Mam najlepszy ogon na świecie.
 
*********************************************************************************************
Przykłady pytań do przeczytanego tekstu:
 
−Jakie zwierzęta spotkała wiewiórka?

−Jaki ogon najbardziej spodobał się wiewiórce?

−Co powiedziała mama wiewiórki?

−Czy mała wiewiórka przyznała mamie rację?

−Jakie znacie zwierzęta z ogonami?
 
*************************************************************************
 
Zapraszam Was do wspólnego tańca 
 
https://www.youtube.com/watch?v=wGvndhU3V2Y&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1Xwi306rixUeUOnsLVNAoLlVIwajS7EWvV70peIiMPLZF_Y0Y5L9d9OIY


*************************************************************************
Dla chętnych leśne memory do pobrania i druku 

https://drive.google.com/file/d/1z0mgzbtNT1ovwELxH-9BQ4YOao_JriU3/view

https://drive.google.com/file/d/10Fbs5BPgkEBjNLKqt_ZlVP5632NgHCgJ/view

*************************************************************************

Quiz: Co pamiętacie o leśnych zwierzętach?
 
Jeśli zdanie jest prawdziwe podnosicie kciuk do góry, jeśli jest fałszywe opuszczacie kciuk w dół
 
- Wiewiórka mieszka w dziupli.
- Niedźwiedź to taki mały ptak.
- Jeże mają kolce.
- Bocian ma zielony dziób.
- Żaba jest ogromna jak dom.
 
 
Miłego weekendu dla Wszystkich Dzieci i Rodziców! Przesyłam Wam ogrom buziaków! 💙💚💛💜

-


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz