Kochane Myszorki!
W tym tygodniu rozmawiamy o tym jak dbać o naszą przyrodę i planetę Ziemię. Każdy z Was chce przecież mieszkać pośród czystych, pachnący i pełnych zieleni lasów, prawda? Bo nasza planeta to przecież nasz dom.
*****************************************************
Rozmowa na podstawie poniższych obrazków.
Kochane Dzieci bardzo proszę, abyście popatrzyli na poniższe obrazki. Na każdej karcie są dwa obrazki przedstawiające piękny i brzydki krajobraz. Wskażcie obrazki, które się Wam podobają, powiedzcie dlaczego, zastanówcie się nad swoimi odczuciami oraz co mogło być przyczyną zanieczyszczenia?
******************************************************
Ćwiczenia oddechowe - ,,Rybki w wodzie"
Potrzebny będzie słoik z wodą, słomki, małe kawałki papieru w kształcie rybek.
Dzieci za pomocą słomek umieszczają papierowe rybki w wodzie (słoiku z wodą). Mogą przenieść
tam kilka rybek lub wszystkie. Komu się to uda będzie prawdziwym mistrzem wbrew pozorom to nie, aż tak łatwe zadanie!
******************************************************
Zabawa twórcza - ,,Co słychać w lesie"?
Dzieci kładą się na plecach i przez krótki czas w ciszy słuchają odgłosów lasu. Następnie przeciągają
się, siadają i odpowiadają na pytania .: Co słychać w lesie? Co dzieje się w lesie?
Drodzy Rodzice bardzo proszę, abyście włączyli dzieciom poniższe odgłosy lasu. Wystarczy tylko kilka minut. Możecie razem z dziećmi położyć się na dywanie i chwilę się zrelaksować :)
******************************************************
Zabawa badawcza - ,,Brudna i czysta woda"
Wypowiedzi dzieci na temat czystej wody i brudnej wody.
Potrzebne będą dwa słoiki: w jednym jest czysta woda, a w drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. ziemią).
Dzieci oglądają oba słoiki. Zastanawiają się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Na koniec Rodzice zadaje pytanie: Z którego słoika napilibyście się wody? Dlaczego?
******************************************************
Zapraszam Was teraz serdecznie na krótką bajkę o tym, jak powstają zanieczyszczenia rzek i jak im zaradzić
******************************************************
Zabawa sensoryczna - ,,Drzewa iglaste, drzewa liściaste"
Potrzebne będą liście, igły drzew, przepaska.
Drodzy Rodzice bardzo proszę, abyście zaprezentowali dzieciom liście i igły z drzew. Wytłumaczcie dzieciom, że drzewo liściaste ma liście, a drzewo iglaste –
igły. Zasłońcie dzieciom np. apaszką lub szalikiem oczy. Za pomocą dotyku dziecko odgaduje, czy ma w ręce
fragment drzewa iglastego czy liściastego. Opisuje również swoje wrażenia dotykowe (używając
np. słów: kłuje, jest gładki, jest niemiłe w dotyku, bo... itp.)
******************************************************
A teraz czas na zagadki oraz tak przez Was lubiane memory. Drodzy Rodzice bardzo proszę, abyście wydrukowali i porozcinali poniższe obrazki. Pierwszy obrazek wydrukujcie podwójnie będzie można pobawić się z dziećmi w memory. Przeczytajcie dzieciom zagadki a one niech dopasują do zagadki odpowiedni obrazek, który jest ich rozwiązaniem.
*****************************************************
Dla chętnych dzieci karty pracy oraz kolorowanki:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz