Kochane Myszorki!
Już doskonale wiecie jak radzić sobie z segregacją śmieci, do jakiego koloru wrzucać śmieci wykonane z plastiku, do jakiego śmieci wykonane ze szkła a do jakiego stare gazety. Wiecie także z jakimi problemami boryka się nasza planeta Ziemia i co powoduje, że jest smutna. Nie lubi kiedy zaśmiecamy lasy, wylewamy ścieki do rzek oraz wyrzucamy do wody odpady. Każdy z Was kto chce być ,,ekoprzedszkolakiem" musi wiedzieć także jak dbać o naszą piękną planetę i co robić, aby żyło się nam wszystkim na niej jak najlepiej. Dzisiaj dowiecie się co robić, abyśmy byli dumni z tego, że mamy taką piękną i czystą planetę.
Na rozpoczęcie naszych zajęć zachęcam Was do wysłuchania piosenki pt.: ,,Nasza planeta"
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
1. Nasza planeta wzywa nas,
Na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.
2. Ekologiczna misja trwa,
Sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci. (2x)
Rozmowa z Rodzicem na temat tekstu piosenki:
- Czy Ziemie potrzebuje pomocy?
- Co jest potrzebne Ziemi?
- Co możemy zrobić by ratować Ziemię?
- W czym mogą pomóc dzieci?
******************************************************
Kochane dzieci popatrzcie teraz proszę na poniższe obrazki a Was Drodzy Rodzice proszę, abyście na ich podstawie opowiedzieli dzieciom jak dbać o Ziemię.
*****************************************************
Wysłuchajcie teraz proszę wiersza G.Koby „Rzeczka” czytanego przez Waszych Rodziców:
Była sobie książeczka,
a w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka,srebrzysta biała,
aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
dzieci niegrzeczne
i zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko, co miały
i do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
-Nie lubię bardzo
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim takim
wymierzam karę
i kąpać się im
nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
nagle wszystkie posmutniały.
-Nie będziemy już więcej
wrzucać śmieci !
Zaczniemy ostrzegać
niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
tabliczkę postawimy:
BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY
I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!
a w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka,srebrzysta biała,
aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
dzieci niegrzeczne
i zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko, co miały
i do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
-Nie lubię bardzo
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim takim
wymierzam karę
i kąpać się im
nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
nagle wszystkie posmutniały.
-Nie będziemy już więcej
wrzucać śmieci !
Zaczniemy ostrzegać
niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
tabliczkę postawimy:
BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY
I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!
Rozmowa na temat treści wiersza
- kto przyszedł nad rzekę?
- co zrobiły dzieci?
- co powiedziała rzeka?
- co dzieci obiecały rzece?
- kto przyszedł nad rzekę?
- co zrobiły dzieci?
- co powiedziała rzeka?
- co dzieci obiecały rzece?
*****************************************************
Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – Co to za zapachy?
Potrzebne będą słoiczki zapachowe.
Dzieci wąchają zapachy wydzielane przez różne substancje, np.: perfumy, rozgnieciony czosnek,
utarty chrzan, płyn do płukania tkanin, odświeżacz powietrza, zapachowe zawieszki samochodowe,
skórkę cytrusów, kapustę kiszoną itp., które Rodzic. umieszcza w słoiczkach (z zakrętkami). Dzieci odkręcają słoiczki, wąchają i odgadują, co to za zapach.
******************************************************
Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – Jak pachnie…?
Potrzebne będą słoiczki zapachowe z wcześniejszej zabawy, zielone i czarne paski z kolorowego papieru.
Dzieci jeszcze raz wąchają zawartość słoiczków i oceniają, czy dany zapach jest przyjemny, czy im
się podoba. Do każdego zapachu dobierają kolor, który do niego pasuje (jeśli jest przyjemny – kolor
zielony, jeśli nieprzyjemny – kolor czarny). Następnie przyklejają kolorowe paski na odpowiednich
słoiczkach.
******************************************************
Puzzle o tematyce ekologicznej dla chętnych dzieci:
******************************************************
Chętnych Rodziców jak i dzieci zapraszam do stworzenia zabawki lub instrumentu muzycznego z niepotrzebnych już rzeczy np. rolek po papierze toaletowym, puszek, butelek lub kolorowych zakrętek i podzielenia się stworzonymi pracami na naszym grupowym mailu. Poniżej kilka przykładowych prac.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz