tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



16 października 2012

Gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole.

  • Umiejętności społeczne i odporność emocjonalna-dziecko rozpoczynające naukę w szkole potrafi:
-zorganizować sobie zabawę,bawić się z dziećmi i rywalizować z nimi,
-przestrzegać reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i grzecznie zwracać się do innych,
-dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami,a także brać udział w występach i konkursach,
-racjonalnie radzić sobie w sytuacjach trudnych i łagodnie znosić porażki.
  • Umiejętności matematyczne-dziecko rozpoczynające naukę w szkole potrafi:
-liczyć na miarę swoich możliwości,pokazując palcem liczone obiekty i zna reguły obowiązujące podczas liczenia
-ustalać równoliczność poprzez liczenie i ustawianie w pary oraz wie,gdzie jest więcej,a gdzie mniej elementów
-wyznaczać wynik dodawania i odejmowania poprzez liczenie na palcach i na innych zbiorach zastępczych
-różnicować stronę lewą i prawą,określać kierunki oraz ustalać położenie obiektów w stosunku do własnej osoby oraz w odniesieniu do innych obiektów,
-dokonywać prostych sposobów mierzenia:krokami,stopa za stopą,łokciem,dłonią i palcami,
-w kolejności wymienić pory dnia,dni tygodnia,miesiące i pory roku.
  • Gotowość do czytania i pisania-dziecko rozpoczynające naukę w szkole:
-potrafi określać kierunki oraz miejsca na kartce papieru.
-rozpoznaje i zapamiętuje to,co jest przedstawione na obrazkach,
-ma sprawne ręce i dobrą koordynację wzrokowo-ruchową
-interesuje się czytaniem i pisaniem oraz  jest dobrze przygotowane do nauki czytania i pisania,
-słucha opowiadań,baśni i rozmawia o nich(interesuje się książkami)
-układa zdania,wyodrębnia w nich wyrazy,które dzieli na sylaby oraz wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej,
-odczytuje krótkie podpisy pod obrazkami,napisy na szyldach,itp.
  • Sprawność motoryczna i koordynacja wzrokowo-ruchowa-dziecko rozpoczynające naukę w szkole potrafi:
-zbiec po schodach,nie trzymając się poręczy,
-chodzić na czworakach pod bramkami,obręczami ustawionymi pionowo i linami,
-chodzić po równoważni(ławeczka)z przekraczaniem przyborów,
-stać na prawej i lewej nodze z zamkniętymi oczami przez 15sekund,
-zeskoczyć z krzesła o wysokości 30cm na palce nóg,bez podparcia rękami o podłogę,
-przeskoczyć sznur rozciągnięty na wysokości 20cm,odbijając się z miejsca obiema nogami równocześnie,
-skakać przez skakankę;
-sprawnie jeżdzić na hulajnodze,
-chwytać jedną ręką małą piłkę rzuconą z odległości jednego metra na komendę i odrzucać piłkę.
  • Sprawność manualna-dziecko rozpoczynające naukę w szkole potrafi:
-przyjmować prawidłową postawę siedząc przy stole i właściwie posługiwać się przyborami szkolnymi,
-wycinać po linii ciągłej i przerywanej,
-rysować,kolorować i malować(na temat podany i dowolny),a takżezamalowywać duże przestrzenie kartki,
-odwzorowywać podstawowe kształty(koło,kwadrat,trójkąt)oraz kwadrat stojący na wierzchołku,
-kreślić linie proste(pionowe,poziome,ukośne),łamane,faliste,zaokrąglone oraz odwzorowywać szlaczki i wzory literopodobne bez liniatury i w liniaturze.
-przewlec,nawlec,np.korale na sznur.
  • Samodzielność-dziecko rozpoczynające naukę w szkole potrafi:
-poprawnie się umyć(w tym zęby),wytrzeć ręcznikiem,uczesać włosy grzebieniem,
-samodzielnie i w przyjęty sposób korzystać z toalety,
-nakładać i zdejmować z siebie odzież,
-nakrywać do stołu i utrzymywać porządek w miejscu w którym przebywa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz