- Na naszym wczorajszym balu było bardzo wesoło, głośno i kolorowo. Mieliśmy różne, bardzo ciekawe i piękne kostiumy, za które mocno dziękujemy naszym rodzicom. Wszyscy bawili się świetnie, były tańce i różne konkursy - każdy z nas brał udział chociaż w jednym z nich. Nie zabrakło też rozmaitych słodkości, ale w tym szale zabawy to najbardziej chciało nam się pić. Jako, że data naszego balu zbiegła się z "tłustym czwartkiem", koniecznie trzeba było jeszcze zjeśc pączka, a w niektórych wypadkach nawet nie jednego.
- Dzisiaj w naszej grupie znowu wielkie święto - Dawid skończył 6 lat. Jak zwykle śpiewaliśmy "sto lat", składaliśmy serdeczne życzenia, pozowaliśmy do zdjęcia, no i częstowaliśmy się pysznościami.
tytul
Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833
08 lutego 2013
Bal przebierańców.
07 lutego 2013
06 lutego 2013
Zbliżają się " walentynki ".
- Na zajęciach z języka angielskiego poznaliśmy dwa nowe słówka związane ze zbliżającym się świętem walentynkowym : heart ( serce ) i kiss ( pocałunek ). Bawiliśmy się w nowe zabawy : "gorącą piłkę" i "sopelki".
- Rysowaliśmy po śladzie "syczącego" węża, którego trzeba było też pokolorować. Do smoczej głowy na ilustracji przyporządkowywaliśmy obrazki, w których nazwie głoska "s" była na początku, do brzucha obrazki z głoską "s" w środku, a do ogona obrazki z głoską "s" na końcu wyrazu. Rozwiązywaliśmy też rebusy, a potem naklejaliśmy elementy z naklejek tak, aby powstały litery "S, s".
- Po południu ozdabialiśmy serwetkę, rysowaliśmy szlaczek, który był bardzo podobny do litery "s". Wewnątrz serwetki rysowaliśmy wzorki wg własnego pomysłu.
05 lutego 2013
W chmurach.
- Na religii rozmawialiśmy na temat Środy Popielcowej i Wielkiego Postu. Naszym zadaniem było wymyślenie i narysowanie w książeczkach swojego postanowienia wielkopostnego.
- Poznaliśmy dzisiaj literę "S, s". Dzieliliśmy na sylaby i na głoski wyraz "samolot". Ten wyraz czytaliśmy też w naszej książce - znamy już wszystkie te litery. Czytaliśmy też zdania wyrazowo - obrazkowe pod ilustracją. Następnym zadaniem było wycięcie z kolorowego papieru elementów samolotu i ułożenie go wg wzoru.
- Na rytmice, z panią Anią śpiewalśmy piosenkę "Bal baloników", wymyślaliśmy figury, kroki taneczne do walczyka. Bawiliśmy się do piosenki "Bałwankowa rodzinka". Potem były zagadki muzyczne - rozpoznawanie piosenek wg fragmentu melodii; określanie, czy pani grała na dźwiękach wysokich, średnich czy niskich.
04 lutego 2013
Marzenia o podróżach.
- Słuchaliśmy wiersza "Marzenia", wiersz ten przeczytała nam Nastka, a potem jeszcze Przemek. Odpowiadaliśmy na pytania dotyczące tekstu, a potem opowiadaliśmy o swoich marzeniach. Były bardzo różne, ale pani zapytała nas o to, gdzie chcielibyśmy polecieć samolotem. Wtedy już nasze marzenia bardziej się sprecyzowały. Po zastanowieniu, każdy z nas narysował ilustrację właśnie na temat "Podróż moich marzeń".
- Wróciliśmy jeszcze do rozmowy na temat naszych imion. Julia przyniosła "Księgę imion", więc wszyscy byliśmy bardzo ciekawi tego, co zostało tam zapisane, jakie cechy charakterystyczne są przypisane do poszczególnych imion.
- Układaliśmy zdania według szyfru obrazkowo - literowego. Potem próbowaliśmy je przeczytać samodzielnie, albo przy pomocy pani.
01 lutego 2013
Sporty zimowe.
- Wprawdzie aktualna pogoda nie jest sprzyjająca zimowym sportom, ale za to na gimnastyce mieliśmy ćwiczenia i zawody sportowe związane z tym tematem. Były więc bałwanki, narty, sanki, silny wiatr, a nawet walc łyżwiarzy. Niestety zimowe sprzęty sportowe musieliśmy zastąpić krążkami i woreczkami, trochę też musiała zadziałać nasza wyobraźnia.
- Nasze dzisiejsze zadanie polegało na liczeniu poszczególnych liter w podanych wyrazach i zaznaczaniu w tabelce pola z odpowiednią cyfrą. Cwiczyliśmy też nasze umiejętności w przeliczaniu stosując liczebniki porządkowe.
- Po południu pisaliśmy literę " W, w ", najpierw po śladzie, a potem już samodzielnie, starając się dobrze odwzorować kształt litery i jeszcze na dodatek utrzymać się w wyznaczonych liniach.
Subskrybuj:
Posty (Atom)