tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



08 lutego 2013

Bal przebierańców.

  • Na naszym wczorajszym balu było bardzo wesoło, głośno i kolorowo. Mieliśmy różne, bardzo ciekawe i piękne kostiumy, za które mocno dziękujemy naszym rodzicom. Wszyscy bawili się świetnie, były tańce i różne konkursy - każdy z nas brał udział chociaż w jednym z nich. Nie zabrakło też rozmaitych słodkości, ale w tym szale zabawy to najbardziej chciało nam się pić. Jako, że data naszego balu zbiegła się z "tłustym czwartkiem", koniecznie trzeba było jeszcze zjeśc pączka, a w niektórych wypadkach nawet nie jednego.
  • Dzisiaj w naszej grupie znowu wielkie święto - Dawid skończył 6 lat. Jak zwykle śpiewaliśmy "sto lat", składaliśmy serdeczne życzenia, pozowaliśmy do zdjęcia, no i częstowaliśmy się pysznościami.






























































06 lutego 2013

Zbliżają się " walentynki ".

  • Na zajęciach z języka angielskiego poznaliśmy dwa nowe słówka związane ze zbliżającym się świętem walentynkowym : heart ( serce ) i kiss ( pocałunek ). Bawiliśmy się w nowe zabawy : "gorącą piłkę" i "sopelki".
  • Rysowaliśmy po śladzie "syczącego" węża, którego trzeba było też pokolorować. Do smoczej głowy na ilustracji przyporządkowywaliśmy obrazki, w których nazwie głoska "s" była na początku, do brzucha obrazki z głoską "s" w środku, a do ogona obrazki z głoską "s" na końcu wyrazu. Rozwiązywaliśmy też rebusy, a potem naklejaliśmy elementy z naklejek tak, aby powstały litery "S, s".
  • Po południu ozdabialiśmy serwetkę, rysowaliśmy szlaczek, który był bardzo podobny do litery "s". Wewnątrz serwetki rysowaliśmy wzorki wg własnego pomysłu.

05 lutego 2013

Uwaga drodzy rodzice! 
Na czwartkowej zabawie karnawałowej będą robione zdjęcia!
Osoby zainteresowane zdjęciami swoich pociech, proszone są o podpisanie się na liście! (listy dostępne u Pani Ewy).
Przykład zdjęcia:


W chmurach.

  • Na religii rozmawialiśmy na temat Środy Popielcowej i Wielkiego Postu. Naszym zadaniem było wymyślenie i narysowanie w książeczkach swojego postanowienia wielkopostnego.
  • Poznaliśmy dzisiaj literę "S, s". Dzieliliśmy na sylaby i na głoski wyraz "samolot". Ten wyraz czytaliśmy też w naszej książce - znamy już wszystkie te litery. Czytaliśmy też zdania wyrazowo - obrazkowe pod ilustracją. Następnym zadaniem było wycięcie z kolorowego papieru elementów samolotu i ułożenie go wg wzoru.
  • Na rytmice, z panią Anią śpiewalśmy piosenkę "Bal baloników", wymyślaliśmy figury, kroki taneczne do walczyka. Bawiliśmy się do piosenki "Bałwankowa rodzinka". Potem były zagadki muzyczne - rozpoznawanie piosenek wg fragmentu melodii; określanie, czy pani grała na dźwiękach wysokich, średnich czy niskich.











04 lutego 2013

Marzenia o podróżach.

  • Słuchaliśmy wiersza "Marzenia", wiersz ten przeczytała nam Nastka, a potem jeszcze Przemek. Odpowiadaliśmy na pytania dotyczące tekstu, a potem opowiadaliśmy o swoich marzeniach. Były bardzo różne, ale pani zapytała nas o to, gdzie chcielibyśmy polecieć samolotem. Wtedy już nasze marzenia bardziej się sprecyzowały. Po zastanowieniu, każdy z nas narysował ilustrację właśnie na temat "Podróż moich marzeń".
  • Wróciliśmy jeszcze do rozmowy na temat naszych imion. Julia przyniosła "Księgę imion", więc wszyscy byliśmy bardzo ciekawi tego, co zostało tam zapisane, jakie cechy charakterystyczne są przypisane do poszczególnych imion.
  • Układaliśmy zdania według szyfru obrazkowo - literowego. Potem próbowaliśmy je przeczytać samodzielnie, albo przy pomocy pani.

01 lutego 2013

Sporty zimowe.

  • Wprawdzie aktualna pogoda nie jest sprzyjająca zimowym sportom, ale za to na gimnastyce mieliśmy ćwiczenia i zawody sportowe związane z tym tematem. Były więc bałwanki, narty, sanki, silny wiatr, a nawet walc łyżwiarzy. Niestety zimowe sprzęty sportowe musieliśmy zastąpić krążkami i woreczkami, trochę też musiała zadziałać nasza wyobraźnia.
  • Nasze dzisiejsze zadanie polegało na liczeniu poszczególnych liter w podanych wyrazach i zaznaczaniu w tabelce pola z odpowiednią cyfrą. Cwiczyliśmy też nasze umiejętności w przeliczaniu stosując liczebniki porządkowe.
  • Po południu pisaliśmy literę " W, w ", najpierw po śladzie, a potem już samodzielnie, starając się dobrze odwzorować kształt litery i jeszcze na dodatek utrzymać się w wyznaczonych liniach.