tytul


Numer telefonu dla rodziców do kontaktu z wychowawcą w godzinach pracy: 883 783 833



29 marca 2013

Zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka, mokrego śmigusa dungusa oraz samych cudownych i słonecznych dni.




28 marca 2013

Przy wielkanocnym stole.

  • Słuchaliśmy wiersza R.Przymusa pt. "Wielkanoc". Rozmawialiśmy na temat tekstu i ilustracji w książce. Opowiadaliśmy o tradycjach wielkanocnych  w naszych rodzinach.
  • Rysowaliśmy po śladzie wzorki na pisance. Staraliśmy się nie odrywać ręki od kartki, a potem jeszcze ją ładnie i starannie pokolorowaliśmy.





27 marca 2013

Świąteczne życzenia.

  • Na zajęciach z języka angielskiego były różne zabawy : "znikające obrazki", "ukryty obrazek", "kto szybciej". Pani podzieliła nas na dwie grupy, które rywalizowały ze sobą zdobywając punkty dla swojej drużyny. Na koniec był konkurs - tworzenie budowli z klocków (punktów), zdobytych w trakcie tych właśnie zabaw.
  • Dzisiaj nasze przedszkole odwiedził wielkanocny zajączek. Szukaliśmy prezentów prawie we wszystkich salach, no i w końcu jakoś wszystkim udało się znależć coś słodkiego.
  • Dla naszych rodziców zrobiliśmy kartkę świąteczną. Zajęło nam to sporo czasu, ale bardzo chcemy  mamie i tatusiowi zrobić niespodziankę. Najpierw było kolorowanie wodnymi kredkami, potem rozmalowanie wodą, wycinanie i na koniec utworzenie kompozycji z przygotowanych elementów.



























26 marca 2013

Pisanki, pisanki jajka malowane...

  • Czytaliśmy wiersz H. Szayerowej pt. "Złote jaja. Poznaliśmy literę "J, j" w oparcie o wyraz "jajko". Czytaliśmy zdania pod ilustracją. Tworzyliśmy z rozsypanki sylabowej wyrazy będące podpisami pod obrazki. Każde dziecko wylosowało jedną (pierwszą) sylabę, należało ją przeczytać, wyszukać obrazek rozpoczynający się na tę sylabę i dobrać drugą, właściwą sylabę.
  • Ozdabialiśmy przyniesione jajka rysując na nich różne wzorki kredkami woskowymi, a następnie pani wkładała je do szklanek z farbami.Gdy już jajka nabrały właściwego koloru wtedy  włożyliśmy je do naszych zajączków.
  • W książkach też ozdabialiśmy jajka - każdej cyferce  odpowiadał inny kolor, więc zadanie należało wykonać zgodnie z instrukcją.







25 marca 2013

Przygotowania do Wielkanocy.

  • Na zajęciach z języka angielskiego poznaliśmy słowo : spring ( wiosna ). Bawiliśmy się w "krzesełka" i "głuchy telefon".
  • Układaliśmy na tablicy napis : Wielkanoc, oglądaliśmy obrazki dotyczące tradycji Świąt Wielkanocnych, śpiewaliśmy piosenkę pt. "Pisanki".
  • Na zajęciach plastycznych robiliśmy zajączka wielkanocnego - trzeba było najpierw wyciąć bardzo dokładnie sylwetę zająca, poskładać wg wzoru i skleić. Potem to już tego zajączka należało ozdobić wycinankami wg własnego pomysłu. Jutro trzeba przynieść do przedszkola dwa ugotowane na twardo jajka, które po ozdobieniu włożymy do "brzuszka" zająca.


22 marca 2013

Przyszła do nas wiosna - zima odejść nie chce.

  • Dzisiaj na religii mówiliśmy o Wielkiej Sobocie. W tym dniu trwamy na modlitwie przy grobie Pana Jezusa oraz święcimy pokarmy. Rysowaliśmy w podręcznikach to co zabierzemy w koszyczku do święcenia.
  • Na gimnastyce maszerowaliśmy i wykonywaliśmy różne ćwiczenia przy muzyce. Była też bardzo szybka i żywiołowa zabawa z szarfami - wyznaczone dzieci miały za zadanie zdobyć jak najwięcej "ogonków", które błyskawicznie zmykały.Następną konkurencją było przejście przez tunel, tu oprócz szybkości istotne znaczenie miało zachowanie ostrożności przy wymijaniu się.
  • Nasz mały ogródek znowu się dzisiaj wzbogacił. Zasialiśmy kiełki rzodkiewki, pszenicy i buraczków ćwikłowych w specjalnie do tego przeznaczonym naczyniu.
  • Po obejrzeniu bajki mogliśmy się już bawić naszymi zabawkami lub stemplować pieczątkami z ziemniaków i malować farbami.  Z ziemniaków były wycięte krokusy i łodyżki z listkami. Mimo, że za oknami śnieg, to u nas panują wiosenne nastroje.

21 marca 2013

Zimę pożegnamy, wiosnę przywitamy.

  • Dzisiejsza pogoda nie pozwoliła nam na przemarsz korowodem z marzanną. Jednak mimo wszystko staraliśmy się skutecznie ją wygonić, żegnając się z nią na naszym podwórku. Śpiewaliśmy piosenkę na pożegnanie zimy, również piosenkami witaliśmy wiosnę.
  • Czytaliśmy zdania w naszej książce, potem należało dopasować te zdania do właściwych obrazków.
  • Rysowaliśmy tyle krokusów, ile wskazywała cyfra. Przeliczaliśmy figury geometryczne i rysowaliśmy poniżej o jeden element mniej, naklejaliśmy odpowiednią cyfrę.











20 marca 2013

Wiosna w ogrodzie.

  • Odpowiadaliśmy na pytania dotyczące ilustracji w książce. Poznaliśmy literę "Ł, ł" na podstawie wyrazu "łopata", wyodrębnialiśmy głoskę "ł" w wyrazach, układaliśmy wyrazy będące podpisami pod obrazki z rozsypanki sylabowej. Zorganizowaliśmy sobie nasz mały "ogródek" - posialiśmy nasiona w słoiku z ziemią, założyliśmy hodowlę ziemniaka i cebuli, do wazonu włożyliśmy gałązki z pączkami. Teraz będziemy obserwować czy coś się zmienia, czy coś nam w tym ogródku wyrośnie.
  • Na jutrzejsze pożegnanie zimy przygotowaliśmy sobie gaiki - trzeba było przykleić na patyczku różnokolorowe paski bibuły. Bardzo chcemy, żeby zawitała już do nas wiosna.
  • Na zajęciach z języka angielskiego poznaliśmy słowo : lamb ( owieczka ). Jak zwykle były zabawy ruchowe przy muzyce utrwalające wprowadzone słówka.
  • Dzisiaj też zakończyliśmy nasze spotkania z Dinkiem. Otrzymaliśmy dyplomy i kolorowanki na pamiątkę naszych zajęć z tym miłym dinozaurem.